וסטי (מהדורת חדשות)

מהדורת חדשות בטלויזיה הרוסית

וסטירוסית: Вести) היא תוכנית טלוויזיה חדשותית של חברת הטלוויזיה והרדיו הממלכתית ברוסיה משודרת בערוצי רוסיה 1 ו-RTR Planeta. מאז אמצע שנות התשעים (עם כמה יוצאים מן הכלל) משודרת כל 3 שעות. התוכנית נחשבת למהדורת החדשות המרכזית של רשת VGTRK ולאחת המתקדמות המובילות ברוסיה. זוכת פרס TEFI בקטגוריית תוכנית החדשות הטובה ביותר.

וסטי
פתיח המהדורה, מאז 2017
פתיח המהדורה, מאז 2017
סוגה חדשות
יוצרים Yevgeny Kiselyov, Oleg Poptsov, אולג דוברודייב, Anatoly Lysenko עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחים Svetlana Sorokina, Vladislav Flyarkovsky, Yevgeny Kiselyov, Olga Kokorekina עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות רוסית
מספר עונות 31 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה VGTRK עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור רוסיה-24 עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט (תמונה) 16:9
תקופת שידור מקורית 13 במאי 1991 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.vesti.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגישים עריכה

מגישים נוכחיים
מגישי עבר

מנהלים עריכה

עורכים ראשיים עריכה

  • אולג דוברודייב (1991)
  • ולדימיר בטורוב (1991–1993)
  • אלכסנדר נהורושב (1993–1996)
  • בוריס נפומנישצ'י (1996–1999)
  • רף שקירוב (ינואר-אפריל 2000)[7]
  • אנדריי ביסטריצקי (אפריל-אוקטובר 2000)

מנהלי "וסטי" עריכה

  • אלכסנדר אברמנקו (2000-2002)[8]
  • ולדימיר קוליסטיקוב (2002-2004)[9]
  • אנדריי ביסטריצקי (2004-2006)[10]
  • יוליה ביסטריצקאיה-רשצ'ייבה (2006-2012)[11]
  • יבגני רבנקו (2012–2016)[12]
  • אנדריי קנדרשוב (מאז 2016)[13]

לוגו עריכה

 
הלוגו של התוכנית "וסטי" 2002-2010.
  • הסוסים, ששימשו מזה עשור כשומרי המסך של התוכנית, הומצאו ועוצבו יחד עם האחים ולדן על ידי האמן, הבמאי והמפיק איגור ברבה.[14]
  • הלוגו של התוכנית לשנים 2002–2010 דומה ללוגו של ה-BBC.

קישורים חיצוניים עריכה

  מדיה וקבצים בנושא וסטי בוויקישיתוף

הערות שוליים עריכה

  1. ^ "Человек из телевизора". הד מוסקבה. 2005-09-03.
  2. ^ "Дмитрий Киселев уходит с ICTV". Сегодня (газета, Украина). 2006-03-18.
  3. ^ "Back to the USSR". Независимая газета. 2007-01-19.
  4. ^ Время московское, уральское и центральносибирское
  5. ^ "Пять лет без права переписки. Весной 2001-го раскололась лучшая телекомпания страны". Собеседник. 2006-04-04.
  6. ^ "Телелидеры с Ариной Ъ-Бородиной". Коммерсантъ. 2006-05-24.
  7. ^ "Раф Шакиров покидает "Вести"". Независимая газета. 2000-04-13.
  8. ^ "Из "Вестей" пропавший. В информационной службе РТР сменился генеральный директор". Коммерсантъ. 2000-10-03.
  9. ^ "Главный редактор «Вестей» ушел с должности". NEWSru. 2002-06-03. אורכב מ-המקור ב-2013-02-15. נבדק ב-2013-02-13.
  10. ^ Мила Кузина. (2004-07-16). "У «Вестей» новый руководитель". «איזבסטיה». אורכב מ-המקור ב-2013-08-16. נבדק ב-2013-08-14.
  11. ^ "Участники встречи с руководством и членами коллектива Всероссийской государственной телевизионной и радиовещательной компании (ВГТРК)". Президент Российской Федерации, официальный сайт. 2006-05-13. אורכב מ-המקור ב-2014-08-11. נבדק ב-2013-08-14.
  12. ^ "Евгений Ревенко возглавит дирекцию информационных программ «России-1»". Lenta.ru. 2012-10-25. אורכב מ-המקור ב-2013-08-16. נבדק ב-2013-08-14.
  13. ^ "В ВГТРК поступила новая информация. Госхолдинг реорганизует новостную службу". Коммерсантъ. 2016-07-08. אורכב מ-המקור ב-2016-07-08. נבדק ב-2019-10-21.
  14. ^ VESTI91 93 DVD MPEG 2a — YouTube