הבדלים בין גרסאות בדף "הערוץ הראשון (רוסיה)"

אין תקציר עריכה
מ (הוספת קישור לתוכנית אירוח)
|אתר אינטרנט=http://www.1tv.ru/
}}
'''הערוץ הראשון''' (ב[[רוסית]]: '''Первый канал''') הוא [[ערוץ טלוויזיה|ערוץ הטלוויזיה]] המרכזי ב[[רוסיה]] בעל תפוצה רחבה ונקלט כמעט בכל מכשיר טלוויזיה רוסי. [[ממשלת רוסיה]] מחזיקה ב-39% מה[[מניה|מניות]] באמצעות [[הסוכנות הפדרלית לניהול רכוש המדינה]], עוד 12% נמצאות בבעלות חברות ממשלתיות אחרות. שאר המניות פזורים בין חברת האחזקות Rastrkom-2002 {{כ}} (25%) וה[[אוליגרך]] [[רומן אברמוביץ']]{{הערה|http://www.themarker.com/wallstreet/1.2855958 נענה לפוטין? רומן אברמוביץ' רכש 24% מערוץ הטלוויזיה הנצפה ברוסיה]}}. משרדי הערוץ שוכנים סמוך ל[[מגדל אוסטנקינו]], במרכז הטלוויזיה אוסטנקינו שב[[מוסקבה]].
 
בשידורי הערוץ ניתנת חשיפה גדולה לנציגי ממשל תוך הצגת הדברים מנקודת מבט פרו-ממשלתית. על כך יש ביקורת מתמדת על הערוץ.
 
==הפקה==
הערוץ הראשון הוא ערוץ הטלוויזיה העשיר ביותר ב[[רוסיה]], ובין שאר מהפקות המקור הנודעות הן הגרסה הרוסית ל[[מי רוצה להיות מיליונר?]], תוכנית "[[מפעל הכוכבים]]", המקבילה הרוסית ל[[כוכב נולד]] שרצה מאז אוקטובר [[2002]]. כמו כן, הערוץ משדר למעלה מ-20 שנה את הגרסה הרוסית ל[[גלגל המזל]], הגרסה המצליחה ביותר. נוסף להפקות מקור רבות. הערוץ הפיק גם את סדרת הסרטים שוברי קופות, משמר הלילה: [[משמר הלילה (2004)|משמר הלילה]] ו[[משמר היום (סרט)|משמר היום]].
* '''"ההבדל הגדול"''' (Большая разница), תוכנית סאטירה על תוכניות רוסיות ידועות ושחקני טלוויזיה וקולנוע.
* '''"פרוז'קטור-פריס-הילטון"''' (Прожекторперисхилтон) היא תוכנית פאנל, שבה יושבים 4 אנשים שקוראים חדשות מהעיתון ומגיבים להן באופן הומוריסטי. שודרה בשנים 2008-2012 וחזרה בשנת 2017. התוכנית דומה לתוכניות כמו "[[גב האומה]]" או התוכנית הגרמנית "7 Tage, 7 Köpfe" עליה מבוסס הפורמט.
 
===ספורט===
* '''"[[טורניר הערוץ הראשון הרוסי]]"''', בינואר [[2005]] הערוץ החל לערוך טורניר [[כדורגל]] בחסותו בהשתתפות מועדוני הכדורגל הטובים ביותר במדינות חבר העמים ומספר קבוצות ישראליות. הטורניר נערך עד ינואר [[2008]] ושנה לאחר מכן בוטל, תחילה בשל פרוץ [[מבצע עופרת יצוקה]] ולאחר מכן בשל חוסר עניין מצד מנהלי הערוץ.
 
==היסטוריה==
 
הערוץ הוקם לראשונה במרץ [[1951]] כתוכנית הראשונה של [[הטלוויזיה המרכזית של ברית המועצות]]. השידור הראשון בצבע הוקרן בשנת [[1967]] והחל משנת [[1977]] כל התוכניות שודרו בצבע. החל משנת 1990, שידורי הערוץ נקלטים ב[[ישראל]].
 
ב-[[29 בספטמבר]] [[2013]] הערוץ החל באיסוף כספי תרומה לנפגעי שיטפון ב[[המזרח הרחוק הרוסי|מזרח הרחוק הרוסי]] דרך שליחת [[מסרון|מסרונים]] או דרך העברת הכספים דרך אתרי העברות מיוחדים, לפי נתונים מהערוץ הכספים נאספים לבניית מבנים חדשים לתושבים אשר איבדו את מגוריהם במהלך השטפונות, כדי לקדם את תהליך ההתרמה לוח השידורים של הערוץ באותו היום שונה כמעט לגמרי ורצועת השידור באותו יום נקראה "וסיים מירום"(Всем Миром) שפירושו בעברית הוא "ביחד עם כל העולם", התרמת הכספים נמשכה עד ה-[[5 באוקטובר]] [[2013]].
 
==הנהלתבעלות והנהלת הערוץ==
[[קובץ:K. Ernst.jpg|250px|שמאל|ממוזער|קונסטנטין ארנסט, מנכ"ל הערוץ בעשור האחרון]]
[[ממשלת רוסיה]] מחזיקה ב-39% מה[[מניה|מניות]] באמצעות [[הסוכנות הפדרלית לניהול רכוש המדינה]], עוד 12% מהמניות נמצאות בבעלות חברות ממשלתיות אחרות. שאר המניות פזורים בין חברת האחזקות Rastrkom-2002 {{כ}} (25%) וה[[אוליגרך]] [[רומן אברמוביץ']]{{הערה|http://www.themarker.com/wallstreet/1.2855958 נענה לפוטין? רומן אברמוביץ' רכש 24% מערוץ הטלוויזיה הנצפה ברוסיה]}}.
 
* המנכ"ל - [[קונסטנטין ארנסט]] (מאז 1999)
* מפיק ראשי - [[אלכסנדר פייפמן]] (מ-2001)
* יושבי ראש מועצת המנהלים של הערוץ - [[אנטולי טורקונוב]] (מ-2011)
 
==ראו גם==
*[[טורניר הערוץ הראשון הרוסי]]