הבדלים בין גרסאות בדף "דר שפיגל"

הוסר בית אחד ,  לפני 3 חודשים
בשנת [[1962]] התפרסמה הפרשייה אשר ביססה את המוניטין של העיתון כלוחם למען הדמוקרטיה והידועה בשם "פרשיית דר שפיגל". העיתון פרסם כתבה שתיארה את מצב המוכנות הרעוע של ה[[בונדסוור]]. לאחר הפרסום, הורה שר ההגנה השמרני [[פרנץ יוזף שטראוס]] על חקירה נגד מערכת "דר שפיגל", שבמסגרתה פשטה המשטרה על משרדי המערכת. רודולף אוגשטיין, כמו גם עורכים אחרים של העיתון, נעצרו והואשמו ב[[בגידה]]. מחבר הכתבה קונראד אלרס נעצר בספרד. במהירה התברר כי הניסיון להעמיד לדין את עיתונאי "דר שפיגל" הוא חסר בסיס, והפרסום הביא בעקבותיו חילופי תפקידים נרחבים בממשלתו של ה[[קנצלר גרמניה|קנצלר]] [[קונראד אדנאואר]]. שטראוס, שר ההגנה, נאלץ להתפטר. הניסיון לנקוט בצעדים כנגד העיתונאים שפרסמו את הכתבה נתפס כמתקפה גסה על [[חופש העיתונות]]. במהלך השנים המשיך העיתון לצבור מוניטין בחשיפת פרשיות פוליטיות נוספות, תוך מתן דגש על מלחמה ב[[שחיתות שלטונית]].
 
בשנת 2009 הגיש ה[[סאטיריקן]] [[גיל קופטש]] תביעה לפיצוי בסך מיליון שקל נגד חברת שפיגל, לאחר שהשבועון פרסם כתבה שבה שולב תצלום של קופטש כ[[נאצי]].{{הערה|[[אורן פרסיקו]], [http://www.the7eye.org.il/articles/Pages/180111_Small_country_with_a_mustache.aspx ארץ קטנה עם שפם], באתר [[העין השביעית]]}}{{הבהרהוןמההבהרה|ומה קרה מאז?}}
 
בדצמבר 2018 פיטר השבועון את קלאס רלוציוס, עיתונאי בכיר, לאחר שהתברר שב-14 כתבות שפרסם במהלך השנים נכללו פרטים שבדה.{{הערה|{{ynet|ynet והסוכנויות|ריאיון בווטסאפ, ילד שלא היה: כך נחשף העיתונאי השקרן|5431304|22 בדצמבר 2018}}{{ש}}[http://www.spiegel.de/kultur/gesellschaft/spiegel-podcast-sagen-was-ist-zum-fall-claas-relotius-a-1244897.html הדיווח הנרחב ב"דר שפיגל" על הפרשה] {{גרמנית}}}}