ברטלסמן – הבדלי גרסאות

נוספו 613 בתים ,  לפני 5 חודשים
←‏היסטוריה: הרחבה, עדכון
(←‏היסטוריה: עדכון)
(←‏היסטוריה: הרחבה, עדכון)
ב-[[1995]] אוחדו אולפני Ufa, חברת ה[[טלוויזיה]] ה[[לוקסמבורג]]ית CLT וחברות הפקה נוספות ויצרו את רשת השידור האירופית RTL. לברטלסמן שליטה מלאה ברשת השידור.
 
ב-[[1998]] רכשה ברטלסמן את הוצאת הספרים האמריקאית, שהיא גם הגדולה ביותר בשפה האנגלית, רנדום האוס. חלק מתוצאות הרכישה היו התחייבותה של ברטלסמן לחשוף ולהודות בפומבי בעברה הנאצי. היא הקימה ועדה עצמאית ובלתי תלויה בראשותו של פרופ' [[שאול פרידלנדר]], שתבדוק את העובדות הקשורות בהתנהלותה של ברטלסמן בתקופת השלטון הנאצי. בדו"ח ביניים בשנת [[2000]] ובדו"ח סופי שהתפרסם ב-[[2002]] נאמר שלא נמצאו הוכחות לטענות ראשי ברטלסמן כאילו לא שיתפו פעולה עם המשטר הנאצי. ברטלסמן פרסמה התנצלות פומבית על שיתוף פעולה זה ועל הניסיונות לכסות עליו.
 
בישראל הקימה ברטלסמן, בשותפות עם הוצאת [[כתר]] וקונצרן [[ידיעות אחרונות]] את מיל"ת , מועדון ישראלי לתרבות, שפעל ב[[שנות השמונים של המאה העשרים|שמות השמונים]] להפצת מבחר ספרים, תקליטים וקלטות בקרב מנויי המועדון. בשיא פעולתו היו חברים במיל"ת כמאה אלף בתי אב. עם עורכיו הראשיים נמנו [[אריה קרישק]] ו[[יואב לביא]]. המועדון נסגר ב-[[1988]] מסיבות כלכליות.
משתמש אלמוני