ברלינר טאגבלאט

ברלינר טָאגֶבּלַאטגרמנית: Berliner Tageblatt, מילולית: יומון ברלין) היה עיתון יומי בקיסרות הגרמנית וברפובליקת ויימאר, אחד העיתונים הנפוצים ביותר ועיתונו המרכזי של המו"ל רודולף מוסה.

Internet-news-reader.svg ברלינר טאגבלאט
Berliner Tageblatt
מייסד רודולף מוסה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 1 בינואר 1872–1939 (כ־67 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הרייך הגרמני עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg
כרזת פרסומת לעיתון מ-1899

העיתון פעל בין השנים 18721933 כעיתון ליברלי-דמוקרטי. בין ספטמבר 1933 וספטמבר 1939 ראה אור באותו שם, אך תחת השלטון הנאצי, עם תכנים, כותבים ואופי שונה לגמרי, כזרוע של התעמולה הנאצית.

ב-2007 נוסד אתר חדשות באינטרנט, ברלינר טאג-צייטונג (Berliner Tageszeitung), המשתמש בשם ההיסטורי כשם משני[1].

בין הכותבים נמנו קורט טוכולסקי, אריך קסטנר, אלפרד איינשטיין.

לעיתון צורף המוסף השבועי הסאטירי Ulk.

קישורים חיצונייםעריכה

  מדיה וקבצים בנושא ברלינר טאגבלאט בוויקישיתוף

הערות שולייםעריכה

  ערך זה הוא קצרמר בנושא עיתונים ובנושא גרמניה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.