הבדלים בין גרסאות בדף "שערים"

נוספו 472 בתים ,  לפני 9 שנים
אין תקציר עריכה
 
העיתון החל לצאת בשנת [[תרצ"ה]] ([[1935]]) באופן בלתי סדיר. בשנת [[תשי"א]] ([[1951]]) הפך העיתון ליומון, שיצא עד לשנת [[תשמ"א]] ([[1981]]). כעבור שנה החל להופיע שוב כ[[שבועון]], עד לשנת [[תשנ"ה]] ([[1995]]). עם עורכיו נמנו [[יעקב ברונר]] ו[[יהודה נחשוני]] (רזמיבש).
 
בשנות השיא שלו שימש העיתון במה מרכזית למאמרים תורניים ורעיוניים של רבנים ואישי ציבור דתיים. כבטאון פא"י הביא העיתון את עמדת המפלגה בנושאים האקטואליים שעמדו על הפרק. עיקר תפוצתו הייתה בהתיישבות החרדית של פא"י, והוא נשלח אל רבנים ואישי ציבור חרדיים בארץ ובחו"ל.
 
פרשנים פוליטיים מייחסים לעיתון את הצעד הראשון שהוביל ל[[המהפך|מהפך]] בבחירות [[1977]]. בשנת [[1976]] חשף כתב העיתון [[ישראל קצובר]] את העובדה כי הטקס לציון הגעתם של [[מטוס]]י ה-[[F-15]] הראשונים של [[חיל האוויר]] יגרום ל[[חילול שבת]] של המשתתפים בו. חשיפה זו הובילה ל[[הצעת אי אמון]] שהוגשה ב[[הכנסת|כנסת]] ב-[[14 בדצמבר]] 1976 על ידי החזית הדתית התורתית ([[אגודת ישראל]] ופועלי אגודת ישראל), צעד שגרם ל[[התרגיל המבריק|תרגיל המבריק]] של [[יצחק רבין]] ופיזור הכנסת, והוביל בעקיפין למהפך בבחירות.
58,042

עריכות