פתיחת התפריט הראשי

א-ראיערבית: الرأي‎; בתעתיק מדויק: אלראי) הוא עיתון בערבית היוצא לאור בירדן. העיתון בבעלות קרן העיתונות הירדנית, שהיא גוף ממשלתי.

Internet-news-reader.svg א-ראי
תאריך ייסוד 2 ביוני 1971 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה ערבית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.alrai.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

לאחר כיבוש יהודה ושומרון ביוני 1967, נזקקה ירדן לזרוע תקשורתית כדי להפיץ את דעותיה של הממשלה[דרושה הבהרה], ובאותה תקופה העיתון היחיד שהופץ בירדן היה א-דוסתור, שהוא עיתון עצמאי שיוצא לאור בעמאן. ב-13 במאי 1971 החליט ראש ממשלת ירדן וספי א-תל להקים את קרן העיתונות הירדנית שהיא המוציא לאור. העיתון יצא לאור לראשונה ב-2 ביוני 1971.[1] ב-1975 החלה הקרן להוציא גם עיתון יומי באנגלית בשם The Jordan Times.

ב-5 באוקטובר 2005 החלה לצאת מהדורה פלסטינית של א-ראי. באוגוסט 2008 החלה לצאת גם מהדורה אלקטרונית, ובמאי 2009 החל לצאת גם שבועון פרסומי.

ב-1985 הוערכה תפוצתו של העיתון ב-45,000 עותקים, וב-2003 ב-90,000 עותקים.[2] ב-2010 הציג העיתון תפוצה של 80,000 עותקים.[1]

הערות שולייםעריכה

  1. ^ 1.0 1.1 Muath Freij (3 ביוני 2013). "Al Rai celebrates 42nd anniversary". The Jordan Times (Amman). אורכב מ-המקור ב-22 September 2013. בדיקה אחרונה ב-21 בספטמבר 2013. 
  2. ^ William A. Rugh (2004). Arab Mass Media: Newspapers, Radio, and Television in Arab Politics. Greenwood Publishing Group. עמ' 123. ISBN 978-0-275-98212-6. בדיקה אחרונה ב-13 באוקטובר 2014.