פתיחת התפריט הראשי

הטלוויזיה המרכזית של ברית המועצות

הטלוויזיה המרכזית של ברית המועצותרוסית: Центральное телевидение Гостелерадио СССР ,ЦТ СССР) היה הארגון האחראי על טלוויזיה הממלכתית הכלל ארצית ברית המועצות ובחלקו גם על הטלוויזיה האזורית. הארגון היה בשליטת המדינה, באמצעות הוועדה הממלכתית לשידורי רדיו וטלוויזיה (Государственный комитет СССР по телевидению и радиовещанию). הטלוויזיה המרכזית התקיימה מ-1951 עד 1991 עת התפרקה המדינה והטלוויזיה המרכזית פוצלה למספר רב של ערוצי טלוויזיה עצמאיים.

הטלוויזיה המרכזית של ברית המועצות
TV-USSR-Logo.png
פרטי הערוץ
מדינה ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך השקה 22 במרץ 1951 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך סגירה 27 בדצמבר 1991 עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות הטלוויזיה המרכזית של ברית המועצות, All-Union State Broadcasting Company עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

ב-22 במרץ 1951 הוקם אולפן הטלוויזיה המרכזית (Центральная студия телевидения) ששידר תוכניות רבות ומגוונות מדי שבוע, החל מה-1 בינואר 1955 הטלוויזיה החלה לשדר באופן יומיומי ומאז לא חדלה לשדר. ב-4 בנובמבר 1967 הטלוויזיה כבר שידרה בכל תחומי ברית המועצות וב-1 בינואר 1977 החלה לשדר בצבע ולא בשחור-לבן.

התוכנית השנייה (המוסקבאית) של הטלוויזיה המרכזית (Вторая (московская) программа ЦТ) יצאה לדרך ב-14 בפברואר 1956, והחלה לשדר בצבעוני ב-14 בינואר 1960.

ב-29 במרץ 1965 יצא לדרך ערוץ הטלוויזיה השלישי של ברית המועצות שהיה ערוץ לימודי בעיקרו, בדומה לטלוויזיה החינוכית הישראלית. ב-4 בנובמבר 1967 יצא לדרך הערוץ הרביעי. בטלוויזיה הסובייטית לא הוצגה אף פרסומת, מאחר היה זה סממן קפיטליסטי בעיקרו, אולם ב-1988 - עם היכנסו לתוקף של חוק הקואופרטיבים שהתיר עסקים פרטיים בברית המועצות - הוצגה לראשונה פרסומת של פפסי, בהופעת הזמר מייקל ג'קסון. ב-2 בנובמבר 1989 יצא לדרך ערוץ הטלוויזיה המסחרי הסובייטי הראשון, ערוץ 2×2.

ב-7 במרץ 1991 בהתאם להחלטת הממשלה נוסדה החברה הממלכתית לטלוויזיה ורדיו ( Всесоюзная Государственная Телевизионная и Радиовещательная Компания) בקבלה את הערוצים הארציים של הטלוויזיה המרכזי. באוגוסט 1991 הערוץ הרביעי ששידר רק בערבים, התחיל לשדר במשך כל היום. ב-16 בספטמבר 1991 הערוץ השני חדל לשדר ואת שידוריו מחליף ערוץ מקומי של הרפובליקה הסובייטית הרוסית, באוקטובר אותה שנה הערוץ המוסקבאי (התוכנית הראשונה של הטלוויזיה המרכזית) חדל לשדר ואת מקומו יורש ערוץ טלוויזיה מוסקבאי.

החברה הממלכתית לטלוויזיה ורדיו הפסיקה פעילותה ב-27 בדצמבר 1991. בהתאם לכך הערוץ הראשון, השני, הערוץ המוסקבאי, הערוץ הרביעי, הערוץ הלנינגרדי והערוץ השישי בוטלו והוחלפו בערוצים אחרים: ערוץ 1 אוסטנקינו, ערוץ הטלוויזיה הרוסית, הערוץ הרביעי של אוסטנקינו, פטרבורג - הערוץ החמישי והערוץ הטכני.

ראו גםעריכה

קישורים חיצונייםעריכה