הבדלים בין גרסאות בדף "חזית העם"

נוספו 862 בתים ,  לפני שנתיים
←‏פתיח: "טרם הרע היטלר כשם שהרע סטלין לנו"
מ (←‏פתיח: ניסוח)
(←‏פתיח: "טרם הרע היטלר כשם שהרע סטלין לנו")
בתקופת קיומו של השבועון החריף המאבק בין הרוויזיוניסטים למפלגות [[העבודה|תנועת העבודה]]. בשער גיליון [[2 בדצמבר]] [[1932]] הופיע מאמרו של [[זאב ז'בוטינסקי]] "[[כן, לשבור!]]",{{הערה|1=[http://geocities.com/betar_n/ken.htm תוכן המאמר], באתר תנועת בית"ר, סניף נתניה.}} שהיה גרסה עברית למאמרו ב[[יידיש]] "[[יא, ברעכן!]]" שפורסם בעיתונות הרוויזיוניסטית בחו"ל, שבו תקף בחריפות את [[ההסתדרות הכללית]] ואת העבודה העברית המאורגנת.
 
ב-31 במרץ [[1933]], מספר שבועות לאחר עליית [[אדולף היטלר]] לשלטון בגרמניה, קבע העיתון כי "טרם הרע היטלר כשם שהרע סטלין לנו" והסביר את ההבדל ביחס אל ה[[נאציזם]] בין השמאל והימין: "הסוציאליסטים והדמוקרטים למיניהם סבורים שתנועת היטלר היא כולה קליפה, ואנחנו סבורים שיש בה קליפה וגם תוך. את הקליפה האנטישמית יש לזרוק, אבל לא את התוך האנטי [[מרקסיזם|מרקסיסטי]] שבו". העיתון קבע שמשום כך המלחמה בנאצים מכוונת רק נגד האנטישמיות שלהם.{{הערה|[[תום שגב]], '''[[המיליון השביעי: הישראלים והשואה]]''', 1, א, עמ' 20.}}
בתקופת [[רצח חיים ארלוזורוב]] (נרצח ב-[[16 ביוני]] [[1933]]) ו[[משפט (דין)|משפט]]ם של אבא אחימאיר, [[אברהם סטבסקי]] ו[[צבי רוזנבלט]], הוטחה כלפי "חזית העם" ביקורת על ה[[הסתה]] החריפה נגד [[חיים ארלוזורוב|ארלוזורוב]], שקדמה לרצח. בין היתר הוזכר המאמר שהופיע בעיתון בבוקר יום הרצח בשם "ברית [[יוסיף סטלין|סטלין]]—[[דוד בן-גוריון|בן-גוריון]]-היטלר". במאמר זה הותקף ארלוזורוב על שליחותו ל[[גרמניה הנאצית]] להצלת רכוש יהודי, ואף כונה בו בשם "הינוקא האדום".
 
בתקופת [[רצח חיים ארלוזורוב]] (נרצח ב-[[16 ביוני]] [[1933]]) ו[[משפט (דין)|משפט]]ם של אבא אחימאיר, [[אברהם סטבסקי]] ו[[צבי רוזנבלט]], הוטחה כלפי "חזית העם" ביקורת על ה[[הסתה]] החריפה נגד [[חיים ארלוזורוב|ארלוזורוב]], שקדמה לרצח. בין היתר הוזכר המאמר שהופיע בעיתון בבוקר יום הרצח בשם "ברית [[יוסיף סטלין|סטלין]]—[[דוד בן-גוריון|בן-גוריון]]-היטלר". במאמר זה הותקף ארלוזורוב על שליחותו ל[[גרמניה הנאצית]] להצלת רכוש יהודי, ואף כונה בו בשם "הינוקא האדום".
 
"חזית העם" נסגר באמצע שנות ה-30, ובמקומו החל להופיע כביטאונה של התנועה הרוויזיוניסטית העיתון '[[הירדן (עיתון)|הירדן]]', שבו היה ניסיון למתן את התדמית הקיצונית שאפיינה את "חזית העם".