פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 393 בתים ,  לפני 4 שנים
תמונה
|אתר אינטרנט=http://www.mytf1.fr
}}
[[קובץ:ImmeubleTF1-Boulogne.jpg|250px|ממוזער|שמאל|מטה TF1 ליד פריז]]
'''TF1''' (קרי: טֶה-אֶף-אָ(ן)) הוא [[ערוץ טלוויזיה]] [[צרפת]]י פרטי, אחת מ[[תחנת טלוויזיה|תחנות הטלוויזיה]] הוותיקות בעולם. הערוץ, שזכה נכון ל-[[2014]] לנתח צפייה של 22.9%, הוא הנצפה ביותר בצרפת{{הערה|[http://www.ozap.com/actu/audiences-le-grand-bilan-2014-des-chaines-de-television-gratuites/460535 Audiences : Le grand bilan 2014 des chaînes de télévision gratuites]}}{{הערה|[http://frenchculture.org/film-tv-and-new-media/french-tv/tf1 באתר משרד התרבות הצרפתי]}}, ערוץ הטלוויזיה הנצפה ביותר ב[[אירופה]]{{הערה|[http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/2101261/French-TV-turmoil-as-Sarkozys-glamorous-blonde-takes-limelight.html French TV turmoil as 'Sarkozy's glamorous blonde' takes limelight]}} ואחד מהערוצים הארציים המצליחים והפופולריים בעולם. הערוץ שייך לקבוצת TF1, הכוללת 49% בעלות על ערוץ ה[[ספורט]] האירופי [[יורוספורט]]. הקבוצה ייסדה ב-[[2006]] (יחד עם גוף השידור הציבורי France Télévisions) את ערוץ החדשות [[France 24]], עד שפרשה מן המיזם שנתיים לאחר מכן. הערוץ מחזיק בזכויות השידור של אירועי ספורט גדולים ובסדרות כ[[האוס (סדרת טלוויזיה)|האוס]], [[דה וויס]], [[מאסטר שף]], [[האנטומיה של גריי (סדרה)|האנטומיה של גריי]], [[בוס בהסוואה]], [[סופר נני]], [[הדבורה מאיה]], [[מגלים עם דורה]] ועוד. כן נמצא בבעלותו המלאה ערוץ החדשות LCI.
 
=== TF1 ===
[[קובץ:Télévision française 1 1975.svg|250px|ממוזער|שמאל|הלוגו הראשון של הערוץ ,1975-1984]]
ב-[[1 בינואר]] [[1975]] נוסד הערוץ כ-Télévision Française 1 ובקיצור, שהתקבל עד מהרה כשמו השגור, TF1, כחלק מחלוקת ORTF לשבע חטיבות. בספטמבר [[1976]] החלו שידורי ניסיון בצבע, על בסיס ציוד שהושאל מ-[[France 3]], שידור צבע מלא לא הושלם עד [[1983]]. הערוץ הופרט ב-[[6 באפריל]] [[1987]], כאשר נרכש על ידי קבוצת Bouygues. ב-[[19 בספטמבר]] 1987 החל שידור תוכנית הדגל של סוף השבוע, ''Reportages'', המשודרת מאז בימי ראשון ושבת וסוקרת במבט רחב את אירועי השבוע שחלף{{הערה|[http://lci.tf1.fr/reportages/ אתר התוכנית]}}. בשנים [[1982]]-[[1995]] שודרה בערוץ התוכנית ''Le Bébête Show'', תוכנית [[סאטירה]] פוליטית בה מוצגות דמויות שלטוניות באמצעות [[חבובות]] [[גרוטסק]]יות, בדוגמת התוכנית הבריטית [[Spitting Image]].
 
== קישורים חיצוניים ==