nrg

אתר חדשות ישראלי

nrg360 (וקודם לכן, "nrg") היה אתר חדשות ישראלי שבסיום דרכו היה בבעלות קבוצת "ישראל היום" ופעל בשיתוף עם העיתון "מקור ראשון". האתר נוסד על ידי "מעריב החזקות", חברת האם של "מעריב", ועד לשנת 2014 נקרא "nrg מעריב". האתר פעל בשיתוף עם העיתון "מעריב" עד שנת 2014, אז נמכר האתר לקבוצת "ישראל היום"' שינה את שמו ל-nrg. ב-2017 שם האתר שונה ל-nrg360 עקב השקת האפליקצייה "360 התמונה המלאה" וגרסת המובייל אשר מפנה לכתובת אתר 360. ב-10 בינואר 2018 האתר נסגר ותכניו, שנצברו במשך שנות פעולתו, הועברו לאתר של "מקור ראשון".

nrg
Nrg.png
סוג אתר אינטרנט
תאריך ההקמה ראשית המאה ה-21
תאריך הסגירה 10 בינואר 2018
מייסדים "מעריב החזקות" (בעליה של עיתון מעריב)
בעלות ישראל היום
שירותים עיקריים אתר חדשות
www.nrg.co.il
במובייל www.360.co.il
סמלילו הראשון של "nrg מעריב"
סמליל קודם של האתר, טרם השמטת השם "מעריב"
צילום מסך של דף האינטרנט "maariv.co.il" בשלב ביניים
תמונה זאת מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

תוכן עניינים

היסטוריהעריכה

אתר האינטרנט של "מעריב" עלה לאוויר בראשית המאה ה-21 תחת השם "מעריב Online". לפיכך, בגלגולו הנוכחי, זהו אחד מהוותיקים שבאתרי החדשות בישראל. ב-26 ביוני 2002 עלה האתר בקונספט חדש. האתר עבר מתכני המהדורה המודפסת לתכנים המקוונים והעדכניים יותר[1]. ב-6 ביוני 2004 עלה אתר מעריב במיתוג חדש ושינה את שמו מ"מעריב online" ל-"nrg מעריב".

ב-2009 פתח האתר מדור בלוגים, בו כתבי העיתון והאתר כותבים טורים אישיים בנושאים המעניינים אותם. חלקם מפרסמים בבלוג גם מאמרי דעות שפרסמו במהדורה המודפסת של מעריב.

ב-30 במרץ 2014 אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את מכירת האתר ל"ישראל היום" תמורת 3 מיליון שקלים[2]. ב-1 במאי 2014 שונה שמו של האתר ל-"nrg" בלבד (ללא השם "מעריב")[3]. ביוני 2014 הורה השופט דויד מינץ בבית המשפט המחוזי בירושלים להעביר את שם המתחם maariv.co.il לבעלותו של העיתון "מעריב השבוע", לאחר שהעיתון "ישראל היום" דרש להעביר את שם המתחם לקישור ל-nrg[4].

בשנת 2017 יצר האתר אפליקציה בשם "360 התמונה המלאה".

עורכו הראשי האחרון של האתר היה יואב פרידמן וכתבו בו עיתונאים ופובליציסטים שעוסקים במגוון תחומים. בין כותביו: העיתונאי והמגיש אראל סג"ל, הכתב המדיני אריאל כהנא, הסופרת גלית דיסטל-אטבריאן והפרשן הפוליטי שלום ירושלמי.

ב-10 בינואר 2018 נסגר האתר והדומיין שלו הפך להפניה לדף האינטרנט של העיתון "מקור ראשון"[5].

תיאורעריכה

האתר כולל מבזקי חדשות המתעדכנים באופן שוטף (וכן לוח תוצאות חי המתעדכן באירועי ספורט). האתר התבסס ברובו על התכנים הכתובים של העיתון "מעריב", וחלק ניכר מהכותבים באתר היו כתבי המהדורה המודפסת, כולל הבכירים שבהם (בן-דרור ימיני, אמיר בוחבוט ועוד).

בנוסף כולל האתר "ערוצים" העוסקים כל אחד בנושא שונה. כל ערוץ כולל ידיעות חדשותיות, כתבות, מאמרים ומאמרי דעות בנושא שבו הוא עוסק. מבין אתרי החדשות התייחד האתר בערוץ "יהדות" שבו, אך לאחר זמן מה פתח גם האתר המתחרה ynet ערוץ דומה.

כיום יש באתר ערוצי חדשות, ספורט, סטייל, יהדות, כלכלה, תרבות, רכילות והרשת.

האתר קיים גם בגרסה לאינטרנט סלולרי, וכן במסגרת אפליקציה לסמארטפונים בשם "360 התמונה המלאה".

קישורים חיצונייםעריכה

הערות שולייםעריכה