פתיחת התפריט הראשי

פוקס ניוז

(הופנה מהדף Fox News)

פוקס ניוזאנגלית: Fox News Channel) הוא ערוץ טלוויזיה אמריקני המשדר חדשות בארצות הברית ובעולם. הערוץ בבעלות פוקס, ומהווה חברת בת של תאגיד החדשות של רופרט מרדוק ושל "Fox". הערוץ משדר בעיקר מהאולפנים שבמנהטן, ניו יורק.

פוקס ניוז
Foxnewslogo.svg
פרטי הערוץ
מדינה ארצות הבריתארצות הברית  ארצות הברית
קטגוריה חדשות
תאריך השקה 7 באוקטובר 1996
בעלות פוקס המאה ה-21 (עד יוני 2013 ניוז קורפ)
שפה אנגלית
משרד ראשי השדרה השישית, ניו יורק, ארצות הברית
אזור קליטה רחבי העולם
שיטת שידור DVB
הצפנה וידאוגרד, PowerVu
זמינות
HOT אפיק 202
yes אפיק 105
סלקום tv FOX NEWS
פרטנר tv אפיק 81
www.foxnews.com
ארצות העולם שבהן נקלטים שידורי פוקס ניוז

בישראל, הערוץ משודר ב-yes, ב-HOT, בסלקום tv, ובפרטנר TV.

היסטוריהעריכה

הערוץ הושק ב-7 באוקטובר 1996 על ידי איל התקשורת רופרט מרדוק, שמינה את יועץ התקשורת הרפובליקני רוג'ר איילס לנשיא החברה (1996–2016). רשת החדשות התבלטה יותר ויותר לקראת המילניום, כשהיא מכרסמת באחוזי הצפייה של רשת CNN. בדצמבר 2001 שידר הערוץ תחקיר, בן שלושה חלקים, שהתיימר לחשוף "פעולות ריגול ישראליות בארצות הברית". בתחקיר העלו חשדות לדליפת מידע ביטחוני רגיש של ארצות הברית באמצעות מוצרים שסיפקו החברות הישראליות קומברס ואמדוקס[1].

מאז 2002 מדורג הערוץ במקום הראשון מבחינת אחוזי צפייה מבין כלל ערוצי החדשות בטלוויזיה בכבלים בארצות הברית.[2]

בפברואר 2002 החל הערוץ להיות משודר גם בישראל, בטלוויזיה בלוויין yes ואחר כך גם בכבלים[3].

אופי הערוץעריכה

פוקס ניוז נחשב לערוץ הדוגל בערכים שמרניים. חלק ממבקריו של הערוץ טוענים כלפיו כי הוא משמש שופר של המפלגה הרפובליקאית. הערוץ מכחיש כל הטיה בדיווחי החדשות שלו וטוען כי שאר התקשורת היא זו שנוטה פוליטית לערכי המפלגה הדמוקרטית. סיסמתו של הערוץ היא: "Fox News - Fair and Balanced" ("פוקס ניוז - הוגן ומאוזן"), סיסמה נוספת של הערוץ היא: "We Report, You Decide" ("אנחנו מדווחים, אתה מחליט").

תוכניות בהווהעריכה

  • Fox & Friends, תוכנית הבוקר המונחית על ידי סטיב דוסי, בריאן קילמייד, ואיינסלי אירהרדט
  • Studio B מונחה על ידי שפרד סמית' וטרייס גלאגר בסופי השבוע
  • Your World, תוכנית הכלכלה והעסקים העיקרית, מונחית על ידי ניל קבוטו
  • The Big Story מונחה על ידי ג'ון גיבסון
  • Special Report with Bret Baier, תוכנית המוקדשת בעיקרה לחדשות פוליטיות, מונחית על ידי ברט בייר
  • The Fox Report מונחה על ידי שפארד סמית' וטרייס גלאגר בסופי השבוע
  • Hannity, תוכניתו של שון האניטי
  • Tucker Carlson Tonight, תוכניתו של טאקר קרלסון
  • The Five, תוכנית בהנחיה משותפת של 5 משתתפים קבועים

תוכניות עברעריכה

  • Hannity & Colmes, תוכנית בה המנחים שון האניטי השמרן ואלן קולמס הליברלי מנהלים את הדיונים הפוליטיים העדכניים עם אורחים ואנליסטים, נסתיימה ב-2009
  • GB - תוכנית שהוגשה עד אמצע 2011 על ידי גלן בק (ראשי התיבות של שמו מהוות את שם התוכנית). גלן בק היה אחד המנחים הפופולריים ביותר בערוץ ובתוכניתו ראיין אורחים ודיבר על שלל הנושאים שעל הפרק בפוליטיקה של ארצות הברית. לא אחת נמתחה עליו ביקורת בטענה שהוא בוטה מדי בביקורתו כלפי המפלגה הדמוקרטית ואנשי השמאל בארצות הברית. במהלך 2009 אירח גלן בק בתוכניתו את בנימין נתניהו.
  • On the Record, תוכנית שהונחתה על ידי גרטה ואן ססטרן בין השנים 2002–2016
  • The Kelly File, בהנחייתה של מייגן קלי בין השנים 2013–2017
  • The O'Reilly Factor, הייתה תוכנית הפריים טיים המצליחה של הערוץ בשנים 19962017, שהציגה פרשנויות וראיונות על ידי ביל אוריילי. התוכנית שנויה במחלוקת בארצות הברית בשל גישתו הלוחמנית של אוריילי, שנוטה לא אחת להרים את קולו על אורחיו ואף להורות על כיבוי המיקרופונים שלהם וסילוקם מהאולפן אם הוא מתנגד להתנהלותם בדיון. התוכנית גורפת את הרייטינג הגבוה מבין כל תוכניות ערוצי החדשות בארצות הברית.

שערוריות הטרדות מיניות בערוץעריכה

נשיא הרשת מאז היווסדה, רוג'ר איילס, נאלץ לפרוש ביולי 2016 בעקבות תלונה על הטרדה מינית שהגישה נגדו מגישה לשעבר בערוץ, גרטשן קרלסון, שבה היו מעורבות גם נשים נוספות,[4] מה שגרר בהמשך גם לפיטוריו של ביל אוריילי וכן לחקירות פדרליות נגד החברה, לצד מאמצים לשינוי תרבות זו בפוקס. אוריילי, שתוכניתו הייתה הנצפית ביותר ברשת, פוטר עקב תלונות כי הטריד מינית 5 נשים.

החברה נמצאת תחת שתי חקירות פדרליות בנוגע להאשמת טיוח תלונות על הטרדות מיניות שבוצעו על ידי הנשיא שלה לשעבר, רוג'ר איילס.[5]

הפולמוס על האובייקטיביות של הערוץעריכה

בארצות הברית מתקיים דיון ער בשאלת האובייקטיביות והגינות הסיקור העיתונאי של הערוץ.

בשנת 2003, פרסם העיתונאי אל פרנקן, שלימים הפך לסנאטור מטעם מדינת מינסוטה, ספר בשם "Lies and the Lying Liars Who Tell Them: A Fair and Balanced Look at the Right", אשר מותח ביקורת חריפה ביותר על רשת פוקס המתיימרת להציג נקודת מבט מאוזנת אך בפועל, לטענת פרנקן, מהווה כלי תעמולה בידי המפלגה הרפובליקנית. בעקבות פרסום הספר נקלע פרנקן לעימות מילולי עם המנחה המוביל של החברה באותו זמן, ביל אוריילי. רשת פוקס תבעה את פרנקן ואת הוצאת הספרים בתואנה כי הסלוגן "Fair and Balanced" המופיע גם בשמו של הספר, מוגן בזכויות יוצרים. תביעה זו נדחתה על הסף בידי בית משפט מחוזי בארצות הברית.

בשנת 2004 יצא סרט דוקומנטרי בשם "מחוץ לפוקוס" (במקור: "Outfoxed") של הבמאי רוברט גרינוולד אשר הציג טענות דומות לאלה שעלו בספרו של פרנקן, שאף התראיין במסגרת הסרט. עוד הופיעו בסרט עובדים רבים ברשת פוקס אשר העידו כי התמיכה הברורה של רשת פוקס ניוז בממשלו של הנשיא בוש הייתה מודעת לחלוטין ומתוך רצון לסייע לממשל בוש ולהתנגד ליריביו הדמוקרטים. כל זאת, לטענת גרינוולד, בהנחייתו הישירה של רופרט מרדוק הרפובליקני ושל מנהלי הערוץ.

ראו גםעריכה

קישורים חיצונייםעריכה

הערות שולייםעריכה