BBC

רשות השידור הציבורית של בריטניה
(הופנה מהדף BBC Worldwide)

BBC (ראשי תיבות של British Broadcasting Corporation, "תאגיד השידור הבריטי") הוא תאגיד השידור הציבורי בבריטניה. ה-BBC מפיק תוכניות, סדרות וסרטים באנגלית. בנוסף לו גם שירותי מידע בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט.

BBC
פרטי הערוץ
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
תאריך השקה 18 באוקטובר 1922, 1 בינואר 1927 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית
משרד ראשי לונדון, בית השידור עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.bbc.co.uk
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיימים מספר ערוצי BBC – לדוגמה BBC WORLD,‏ BBC 3 וכן BBC 4. לכל ערוץ יש תחום משלו. BBC 4 ידוע בתוכניותיו התיעודיות, בעוד תוכניות הטבע, המדע והתרבות של ה-BBC זכו למוניטין של איכות מן המעלה הראשונה.

BBC World Service עריכה

 
בית השידור – מטה ה-BBC בלונדון

"השירות העולמי" (World Service) של ה-BBC משדר משדרי רדיו ב-43 שפות לכל העולם, והוא ממומן בעיקר על ידי אגרת טלוויזיה שמשלמים אזרחי בריטניה, בדומה לאגרת הרדיו והטלוויזיה שהייתה נהוגה בישראל עד 2015. הערוץ משדר באמצעות משדרי רדיו המפוזרים בעולם בטריטוריות בריטיות או בעלות הקשר בריטי ומשמש כשופר תקשורתי לממשלה הבריטית ברחבי העולם.

עד אפריל 2015[1] הערוץ שידר לרחבי המזרח התיכון באמצעות משדר רב עוצמה של כ-200KW, שהיה בכפר זיגי, שבפאתי לימסול, קפריסין, והיה נקלט היטב בישראל בגלים בינוניים בתדר 1323 AM. לאחר הפסקת פעילותו של משדר זה, ניתן להאזין לשידורי הערוץ באמצעות האינטרנט או שידורי הלוויין.

"השירות העולמי" משדר גם שידורי חדשות בטלוויזיה 24 שעות ביממה. השידורים נקלטים היטב באמצעות צלחות לוויין, ומועברים בישראל באמצעות חברות הכבלים והלוויין.

שידור ה-World service בישראל עריכה

בישראל שודר הערוץ באנגלית בשם BBC Entertainment (לשעבר BBC Prime), עד שנת 2018, ב-HOT וב-yes. הערוץ הקרין תוכניות בידור וסדרות דרמה מצליחות, עם כתוביות בעברית.

ישנו גם ערוץ החדשות באנגלית BBC World שמשודר ב-HOT, ובעבר שודר גם ב-yes.

ארגון התאגיד עריכה

תאגיד השידור הבריטי (BBC) הוא שירות השידור הציבורי של בריטניה, המטה המרכזי של התאגיד נמצא בסיטי של וסטמינסטר, לונדון. התאגיד מעסיק כ-23,000 עובדים, ומבחינת מספר עובדיו, הוא נחשב לתאגיד השידור הציבורי הגדול בעולם. התאגיד אחראי בעיקר על מתן שירותי שידור ציבורי בבריטניה, איי התעלה והאי מאן.

מבחינת התקציב, התאגיד הוא שירות שידור אוטונומי הפועל במסגרת תקציב הממלכה המאוחדת (אנ'), ופעילותו ממומנת בעיקר על ידי אגרת רדיו וטלוויזיה שנתיים, המוטלים על כל משקי הבית בבריטניה. מחוץ לבריטניה, שירות השידור העולמי של ה-BBC מסופק באמצעות תחנות ממסר ברחבי העולם.

היסטוריה עריכה

 
תחנת השידור הראשונה 2LO

ה-BBC בבעלות פרטית היה לארגון השידור הלאומי הראשון בעולם, ונוסד ב-18 באוקטובר 1922 בשם "חברת השידור הבריטי בע"מ". החברה המקורית נוסדה בשנת 1922 על ידי קבוצה של שש חברות תקשורת, כדי לשדר שידורי רדיו ניסיוניים. השידור הראשון היה ב-14 בנובמבר של אותה שנה, מתחנת 2LO, הממוקמת בבית מרקוני, לונדון.

כדי לייצג את מטרתו ואת ערכיו, אימץ התאגיד את סמל "מגן כוחות הלוחמים", כולל את המוטו "עם ידבר אל עם לשלום", המוטו מיוחס בדרך כלל כמחווה לג'ון מונטגיו רנדל, מנהל לשעבר של וינצ'סטר קולג', והחבר הראשון בחבר הנאמנים של ה-BBC.

ב-2 בנובמבר 1936 נוסד ערוץ הטלוויזיה הראשון של BBC, שנקרא BBC one, ועד היום הוא הערוץ הנצפה ביותר בבריטניה. בהמשך נוסדו ערוצים נוספים: BBC2, BBC3 ,BBC4, BBC News ,BBC Parliament ,BBC HD ,CBBC ו-CBeebies. תחרות ל-BBC הוצגה בשנת 1955 על ידי ITV, רשת טלוויזיה מסחרית אשר פעלה באופן עצמאי. עם זאת, המונופול על שירותי ה-BBC ברדיו נמשך לתוך שנות ה-70 של המאה ה-20.

בשנת 2022, הוחלט שרשת השידור הציבורית תבטל את אגרת הטלוויזיה עד 2027. כך היא תיאלץ למצוא מקורות מימון אחרים. התוכנית הממשלתית שהוכרזה כללה הקפאה של האגרה בשנתיים הקרובות.[2]

הערוצים של BBC עריכה

ל-BBC מספר חברות בת המהווים גם כערוצי הטלוויזיה הנוספים שלה.

BBC וישראל עריכה

 
הפגנה מול אולפני ה-BBC בלונדון לאחר מתקפת הפתע על ישראל והטבח בנגב המערבי באוקטובר 2023, במחאה על סירובו של הערוץ לכנות את החמאס 'ארגון טרור'.

משרדי ה-BBC במזרח התיכון שוכנים בגן הטכנולוגי מלחה שבירושלים.[3] בין ה-BBC ל גופי שלטון בישראל שררו בעשורים האחרונים לא פעם יחסים מתוחים,[4] וה-BBC הואשם על ידיהן[5] בנקיטת עמדה פרו-פלסטינית או פרו-ערבית ואנטי-ישראלית. בדצמבר 2021, ברשימת הגופים האנטישמיים של מרכז ויזנטל היה ה-BBC במקום השלישי, כאשר קודמים לו רק איראן והחמאס.[6]

איתן גלבוע מצטט במאמר שלוש סקירות שהתפרסמו בין השנים 2002–2004 מהם עולה כי ה-BBC נקט בגישה לא פרופורציונלית בכיסוי הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובנקיטת עמדה אנטי-ישראלית ופרו-פלסטינית. כן נמצאו אי-דיוקים וחוסר אובייקטיביות.[7] ב-2011 נערך ניתוח סיקור ה-BBC את מבצע עופרת יצוקה והיחס בסיקור לישראל ולחמאס. מהסקירה עולה כי סיקור ה-BBC את ישראל היה ב-85 אחוז מהמקרים באופן שלילי, 15 אחוז נייטרלי. בשעה שהפלסטינים לא מוצגים כטרוריסטים אלא כ"קיצונים" או "חמושים" ורציחות ישראלים על ידי פלסטינים מוצגים כהריגות.[8]

ביולי 2012, בדף המייצג את ישראל באתר ה-BBC שנוצר עבור האולימפיאדה לא נרשמה לישראל עיר בירה ותמונת חייל ישראלי מתעמת עם פלסטיני פורסמה כמייצגת את המדינה. התמונה המייצגת את ישראל הוחלפה רק לאחר פניית לשכת ראש הממשלה.[9]

ביוני 2012 התנצל מנכ"ל ה-BBC על החלטת עורכי החדשות של הרשת שלא לסקר את הפיגוע באיתמר.[10]

בשנת 2021 הודיעה BBC על פיטוריה של העיתונאית טלה חלאווה לאחר שנתגלה שבשנת 2014, בעת מבצע צוק איתן, פרסמה פוסט בטוויטר בו כתבה שהישראלים גרועים מהנאצים והצדיקה את אדולף היטלר והשואה.[11] לאחר שפוטרה, חלאווה התנצלה על אמירותיה, הסבירה שלא חשבה לפני שפרסמה את הפוסט, אך המשיכה לטעון שהושתקה בידי תומכי ישראל.[12]

ב-4 ביולי 2023 ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין ל-BBC כדי להסביר את ישראל במבצע בית וגן בג'נין ואמר שכל ההרוגים הפלסטינים היו מחבלים חמושים. במהלך הראיון אמרה המגישה, אנג'נה גדג'יל, ש"חיילי צה"ל שמחים להרוג ילדים". בנט השיב לה בתקיפות.[13] המגישה ו-BBC ספגו גינויים רבים על אמירתה, כולל מצד ארגון הגג של יהדות בריטניה שדרש ממנכ"ל ה-BBC התנצלות. ה-BBC פרסמו התנצלו וגדג'יל סגרה את חשבון הטוויטר שלה בעקבות הביקורת נגדה.[14]

ב-5 בפברואר 2024 עיתונאית בכירה ב-BBC, דון קוואבה, פוטרה על רקע פוסטים אנטישמים והכחשת שואה.[15][16]

ה-BBC במלחמת חרבות ברזל עריכה

במהלך מלחמת חרבות ברזל שהחלה באוקטובר 2023 הייתה BBC קשורה למספר מקרים של הפצת מידע כוזב ביחס למלחמה. ב-17 באוקטובר התרחש פיצוץ בסמוך לבית החולים הערבי אל-אהלי בעיר עזה. בערב הפיצוץ אמר שדר ה-BBC ג'ון דוניסון לצופי חדשות ה-BBC: "קשה לראות מה זה עוד יכול להיות, באמת, בהתחשב בגודל הפיצוץ, מלבד תקיפה אווירית ישראלית, או מספר תקיפות אוויריות", והוסיף, "כשראינו רקטות שנורו מחוץ לעזה, אנחנו אף פעם לא רואים פיצוצים בקנה מידה כזה."[17][18] יומיים לאחר האירוע אמר ה-BBC כי "[ה]הכתב (ג'ון דוניסון) טעה בהשערה לגבי סיבת הפיצוץ של בית החולים."[19] דבר זה יחד עם ביקורת של גורמים פוליטיים בהם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ומחאות מול מטה התאגיד, גרם לשינוי גישה. לאחר פגישה עם מנהל חטיבת החדשות הודיע ארגון הגג של יהדות בריטניה כי ה-BBC יפסיק להתייחס לחמאס בתור "חמושים" ויוגדר כמי שממשלות בריטניה וארצות הברית מגדירות כארגון טרור.[18]

ב-15 בנובמבר נכנסו כוחות צה"ל לבית החולים שיפא, כשבמקביל אישרה ארצות הברית שמתחתיו יש מפקדה של חמאס.[20] ב-BBC כתבת הערוץ דיווחה שבצה"ל אמרו שהם מכוונים לצוותים רפואיים ודוברי ערבית, כשבפועל צוותים רפואיים ודוברי ערבית נכנסו ביחד עם כוחות צה"ל לבית החולים. לאחר מספר שעות שחררה הרשת התנצלות.[21]

ב-24 בנובמבר 2023, מקורות שצוטטו באתר הדיילי מייל טענו, כנראה, שמנהלים ב-BBC הנחו עובדים יהודים שלא לקחת חלק באירוע נגד אנטישמיות.[22] דובר ה-BBC הגיב לאשמות וטען כי מנהלים ברשת לא הנחו עובדים בנוגע לאירוע זה.[23]

ב-9 בינואר 2024 פרסם ה-BBC התנצלות על ידיעה שקרית שפרסם ובה טען שצה"ל הוציא להורג 137 אזרחים. בהתנצלות נכתב שמקור הידיעה הוא טענת חמאס והיא לא אומתה.[24]

בתחילת הלחימה, סירבה הרשת לכנות את מחבלי החמאס "מחבלים" וקראה להם "מיליטנטים" (כלומר, לוחמי מיליציה).[25] בראיון לאלעד שמחיוף, דייוויד ג'ורדן חבר הנהלת ה-BBC אמר שהערוץ אינו מכנה טרוריסט אף אדם במטרה להציג את האירועים בצורה אובייקטיבית.[26] בעקבות הביקורת הציבורית הודיעה הרשת כי תחל לכנות את ארגון החמאס "ארגון טרור שהוצא מחוץ לחוק על ידי ממשלת בריטניה ואחרים".[27]

סאטירה נגד ה-BBC עריכה

במהלך מלחמת חרבות ברזל התוכנית "ארץ נהדרת" הוציאה מספר מערכונים בשפה האנגלית, בהם כתבי BBC מוצגים באור נלעג, כאשר הם מביעים עמדה פרו-פלסטינית ומתעקשים לסלף עובדות. מערכון ראשון, שם ללעג את הסיקור החד-צדדי נגד ישראל ובפרט על הדיווח השגוי על הפיצוץ בבית החולים הערבי אל-אהלי, בו הואשמה ישראל. מערכון זה זכה לתהודה גם בבריטניה ונהפך לוויראלי.[28][29] ב-14 בנובמבר פרסמה "ארץ נהדרת" מערכון נוסף שלועג ל-BBC שבו המגישה רייצ'ל (ליאת הר לב) מראיינת באופן אוהד ביותר את יחיא סנוואר (אלי פיניש) ובין השאר מאשימה תינוק ישראלי שנחטף בידי חמאס ובוכה ברקע בעינויים של מניעת שינה נגד סנוואר המחזיק בו. בתום הריאיון מפנה רייצ'ל לפינה "רגע בהיסטוריה" של ה-BBC ושם, לצד תמונות ממלחמת העולם השנייה, נשמעת הקריינות: "ב-1944 וינסטון צ'רצ'יל חסר הלב סירב להפסקת אש והמשיך את רצח העם של גרמניה הנאצית - מה שהפך את הגרמנים לקורבנות - ואת בריטניה לפושעת מלחמה". גם מערכון זה הפך לוויראלי וזכה למיליוני צפיות.[30]

פרשת הריאיון עם הנסיכה דיאנה עריכה

ב-20 בנובמבר 1995 שודר בתוכנית "פנורמה" בערוץ BBC One, ריאיון שקיים מרטין בשיר (אנ') עם דיאנה, הנסיכה מוויילס, כשנה אחרי גירושיה מהנסיך צ'ארלס.[31] 23 מיליון צופים ראו את הריאיון שבו דיברה הנסיכה בגילוי לב על הרומן שניהל בזמנו בעלה עם קמילה פרקר (לימים, המלכה רעיה, אשת המלך צ'ארלס השלישי), ואמרה: "בנישואים האלה היו שלושה אנשים, והיה קצת צפוף".[32][33][34][31] באוקטובר 2020 פרסם העיתון "דיילי מייל" שבשיר נקט דרכי זיוף והונאה על מנת להשיג את הראיון, ובין היתר, הוא הראה לאחיה של הנסיכה, הרוזן צ'ארלס ספנסר, מסמכי בנק מזויפים, מהם עלה כביכול, שמקורביה של דיאנה קיבלו כספים על מנת "לפקח" עליה. כמו כן, בשיר שלח לספנסר מכתב בדבר שמועות שלנסיך צ'ארלס היה רומן עם האומנת של שני בניו, ופרטים נוספים שנועדו לתמרץ אותה להתראיין.[32][31][35] לדברי העיתון, בשיר נקט באמצעים אלה, מכיוון שבאותה עת חששה דיאנה שהיא הייתה תחת מעקב, ושאנשי צוות שלה מדליפים מידע על אודותיה, והמידע המזויף נועד לרכוש את אמונה.[36] בעקבות הצהרת הרוזן צ'ארלס ספנסר שבשיר "סיפר סיפורי פנטזיות" כדי לזכות באמונה של הנסיכה, הודה ה-BBC שבשיר הציג לספנסר מסמכים מזויפים, ומנכ"ל התאגיד, טים דייווי (אנ') שלח לספנסר התנצלות אישית,[36] והתחייב לקיים חקירה בעניין.[31][37]

ב-13 בנובמבר 2020 הודיע ה-BBC שלאחר בדיקה פנימית, נמצא מזכר בכתב ידה של דיאנה, המאשר שהיא התראיינה מרצונה, ללא השפעה עליה. דובר בשם התאגיד לא הציג עותק של המזכר ולא אמר היכן הוא נמצא, אך הצהיר שהמסמך יימסר לכל חקירה עצמאית שמטרתה לבדוק כיצד הגיע לידי בשיר.[35][38] הרוזן ספנסר הודיע שהבדיקה הפנימית לא מספקת אותו, ודרש לחקור את נסיבות קיום הריאיון.[39] לטענת בשיר, המידע המזויף לא הגיע ממנו, אלא השמועות שנמסרו לו כעובדות, הגיעו מדיאנה עצמה.[40]

השתלשלות הפרשה נחקרה במשך שישה חודשים על ידי לורד דייסון, שופט בדימוס בבית המשפט העליון של הממלכה המאוחדת, אשר פרסם את מסקנותיו ב-20 במאי 2021. לורד דייסון קבע שבשיר נקט בדרכי מרמה על מנת להשיג את הריאיון, ותאגיד BBC כשל "באופן מעורר רחמים" בבדיקת התנהלותו של העיתונאי, ולא עמד במדדי היושרה והשקיפות המאפיינים אותו.[41][42] עוד קודם לפרסום המסקנות, ב-14 במאי התפטר בשיר מעבודתו בתאגיד.[43][44] בעקבות פרסום הדו"ח של לורד דייסון, תקף הנסיך ויליאם בחריפות את ה-BBC וכשליו, ואמר שהריאיון "תרם באופן משמעותי לפחד, לפרנויה ולבידוד" של אימו בשנותיה הטרגיות האחרונות.[41]

לאור חומרת הפרשה, הודיע אוליבר באודן (אנ'), שר המדינה לענייני דיגיטל, תרבות, תקשורת וספורט (אנ'), שהממשלה תבחן ביצוע רפורמות בצמרת תאגיד BBC. לורד מייקל גרייד (אנ'), בעבר יושב ראש דירקטוריון BBC, הביע עמדה שיש לייסד בתאגיד מועצת עורכים בכירים ועצמאיים, והתאגיד צריך לענות על שאלות רבות הנוגעות לאופן שבו בנויה עבודת העיתונאות שלו.[41]

ב-22 במאי 2021 פרסם ה"דיילי מייל" שחושף הפרשה הוא מאט וייסלר, המעצב הגרפי שייצר את המסמכים המזויפים לבקשת מרטין בשיר. זאת, לאחר שדו"ח השופט דייסון ניקה את וייסלר מכל אשמה, היחיד מכל המעורבים שלא נפגע מהדו"ח, מאחר שבשיר הוליך אותו שולל כאשר ביקש ממנו "לשחזר" מסמכים עבורו, ולא גילה לו את מטרת הבקשה.[45] לפי המסמכים, הבנק הצהיר כביכול, שהופקדו כספים לחשבונות הבנק של אחראי האבטחה של דיאנה, המזכיר האישי שלה, ושל אחד מעובדיו של אחיה, הרוזן ספנסר, אשר בתורו הסב את תשומת לבה למסמכים, דבר שהגביר את תחושת הפרנויה שלה, ודרבן אותה להתראיין באופן בלעדי אצל בשיר.[45]

וייסלר סיפר ל"דיילי מייל" שבשיר פנה אליו במפתיע, שלושה חודשים אחרי שהוא, וייסלר, עזב את עבודתו ב-BBC ופתח משרד עצמאי עם שותף. משום שהוא נודע כמי ש"יודע לעשות הכל", התאגיד המשיך לעבוד איתו כפרילנסר. בשיר הופיע בביתו ערב אחד בשעה תשע, והסביר שהוא רוצה לשחזר עותקים של הפקדות בנקאיות, ששולמו כ"דמי פיקוח". מכיוון שהיה מדובר בתוכנית טלוויזיה יוקרתית כ"פנורמה", וייסלר נתן אמון בבשיר וקיבל את הסברו שהפרטים חסויים. על אף זאת, וייסלר ביקש לקבל הנחיות בכתב, כנהוג במשימות מסוג זה, אך בשיר התעקש להשאיר את הדברים בעל-פה. בשיר שילם לו 250 לירות שטרלינג, ולבקשתו, וייסלר שלח את המסמכים למחרת בבוקר לנמל התעופה לונדון הית'רו, משם תכנן בשיר לטוס ליעד לא ידוע.[45] חשדותיו של וייסלר התעוררו אחרי שידור הריאיון. הוא פנה למי שהיה מפיק "פנורמה", מארק קיליק, שהביע דאגה מהמסמכים והבטיח לשוחח "עם האנשים המתאימים". אחר כך נפגש עם העורך החדש אז של "פנורמה", סטיב יולט, שהגיב בזלזול וחוסר עניין. בדצמבר 1995, כאשר חזר וייסלר ממסיבת חג המולד של ה-BBC, הוא מצא שדירתו נפרצה, ונגנבו ממנה תקליטוני הפלופי עם המסמכים שהוא יצר עבור בשיר, וחשש שעומדים לעשות אותו שעיר לעזאזל. הוא פנה אל טים גארדם, מנהל התוכניות השבועיות, שהבטיח לו ש"העניין בשליטה, ויטופל", וביקש ממנו לא לדבר עם התקשורת. לאחר מכן פנו אליו עיתונאים רבים, והתברר שה-BBC לא רק שלא תמך בו, אלא אף הפיץ תדרוכים תדרוכים נגדו. כמו כן, ה-BBC ביטל עבודות שהוזמנו אצלו, ואחד מעובדי התאגיד סיפר לו שהצוות שלו מעוניין לעבוד איתו, אך סטיב יולט אסר זאת עליהם. למעשה, הופצה הוראה שלפיה וייסלר "לעולם לא יעבוד עוד ב-BBC". וייסלר פנה לבשיר, שהתחייב באוזניו שהמסמכים לא שימשו לצורך השגת הראיון.[45]

בעקבות הדוח החריף של השופט דייסון, החליט תאגיד BBC לוותר ולהחזיר את הפרסים שקיבלו התאגיד והריאיון ב"פנורמה", ובראשם פרס באפט"א לטלוויזיה לתוכנית האירוח הטובה ביותר לשנת 1996.[42] ב-25 במאי 2021 הודיע מנכ"ל ה-BBC, טים דייווי, על פתיחת חקירה עצמאית לבדיקת נסיבות החזרתו של בשיר לעבודה בתאגיד בשנת 2016.[46] (בשיר עבד ב-BBC עד 1999, עבר ל-ITV, ואחר כך עבר לניו יורק, בתחילה כמגיש "נייטליין" (אנ') ברשת ABC, ואחר כך כפרשן פוליטי ב-MSNBC, משם התפטר בדצמבר 2013 בעקבות הערות "לא ראויות" שלו כלפי שרה פיילין, שהייתה מושלת אלסקה ומועמדת למשרד סגנית נשיא ארצות הברית בבחירות 2008.[47] הוא חזר ל-BBC בשנת 2016 ככתב לענייני דתות, ועד להתפטרותו במאי 2021, שימש כעורך תחום הדתות.[48] לאחר בדיקה שעשה קן מק'קוורי, בכיר בדימוס ב-BBC, נמסר ב-14 ביוני 2021, שהעסקתו מחדש של בשיר ב-2016, נעשתה מכיוון שהוא היה המועמד המתאים ביותר למשרת הכתב לענייני דתות, ולא נועדה לטייח (אנ') את שערוריית הריאיון עם הנסיכה דיאנה.[49]

פרשת הריאיון של מרטין בשיר עם הנסיכה דיאנה, נחשבת לאחד המשברים הגדולים ביותר בהיסטוריה של תאגיד BBC.[41]

ראו גם עריכה

תוכניות וסדרות:

קישורים חיצוניים עריכה

הערות שוליים עריכה

https://www.ilpost.it/2024/01/22/india-rama-modi-nazionalismo/

  1. ^ BBC World Service English to end medium wave radio in Eastern Mediterranean on 1323kHz in April, הודעה באתר ה-BBC מ-3 בפברואר 2015
  2. ^ אסף אוני, ‏"הסוף ל-BBC כפי שמכירים אותו": אגרת הטלוויזיה בבריטניה תבוטל, באתר גלובס, 17 בינואר 2022
  3. ^ "המשרדים הראשיים של ה-BBC במזרח התיכון ממוקמים בירושלים". נבדק ב-2005-05-05.
  4. ^ ענבל אביב, עמוס באר, ישראל החליטה לנתק מגע עם איגוד השידור הבריטי - בגלל התחקיר בנושא הגרעין, באתר News1 מחלקה ראשונה, 29 ביוני 2003
  5. ^ איילת רוזן, לונדון, ‏BBC: לאחר שנים של אפליה, סיקור הוגן לישראל, באתר ‏מאקו‏, 22 באפריל 2013
  6. ^ Wiesenthal Center puts BBC 3rd – after only Iran, Hamas – on antisemitism list, 26 בדצמבר 2021, באתר Times Of Israel
  7. ^ Eytan Gilboa, Public Diplomacy: The Missing Component in Israel's Foreign Policy, Israel Affairs 12, 2006-10, עמ' 715–747 doi: 10.1080/13533310600890067
  8. ^ Robert Wistrich, FROM BLOOD LIBEL TO BOYCOTT: CHANGING FACES OF BRITISH ANTISEMITISM
  9. ^ אלי ברדנשטיין, ישראל ביקשה, BBC שינתה את דף המדינה, באתר nrg‏, 25 ביולי 2012
  10. ^ איתמר פליישמן, מנכ"ל BBC התנצל: טעינו בסיקור הטבח באיתמר, באתר ynet, 27 ביוני 2012
  11. ^ Cnaan Liphshiz, BBC writer who tweeted ‘Hitler was right’ no longer works at broadcaster, Times Of Israel (באנגלית)
  12. ^ כתבת BBC צייצה בטוויטר: "היטלר צדק", ומחקה מיד לאחר מכן, באתר מעריב אונליין, 23 במאי 2021
  13. ^   fmr Prime Minister Bennett to BBC: “Why’d we enter Jenin? Because that’s where the terrorists are.”, סרטון בערוץ "נפתלי בנט | Naftali Bennett", באתר יוטיוב (אורך: 08:28), 4 ביולי 2023
  14. ^ הריאיון והסערה: שדרנית BBC שתקפה את ישראל סגרה את חשבון הטוויטר שלה, באתר ‏מאקו‏, 5 ביולי 2023,
    בנט דרש - BBC התנצלו: "שאלה בלתי הולמת", באתר כיפה, 5 ביולי 2023
  15. ^ "זן פולש": עובדת בכירה ב-BBC פוטרה בשל פוסטים אנטישמיים, באתר עכשיו 14, 5 בפברואר 2024
  16. ^ "יהודים קונים שטחים בקפריסין עבור ישראל": ה-BBC שוב מסתבך, באתר וואלה!‏, 5 בפברואר 2024
  17. ^ BBC denies spouting 'Hamas propaganda' over hospital blast as insiders blame 'fast-moving' news, inews.co.uk, ‏18 באוקטובר 2023.
  18. ^ 1 2 אלעד שמחיוף, ‏ב-BBC מתקפלים: חמאס "הוכרז בידי ממשלת בריטניה כארגון טרור", באתר ‏מאקו‏, 21 באוקטובר 2023.
  19. ^ Charlotte McLaughlin (19 October 2023). "BBC News deputy CEO admits 'mistake' in live coverage of Gaza hospital bombing". The Independent.
  20. ^ כך קבעה ארה"ב כי חמאס עושה שימוש צבאי בבית החולים שיפא, באתר מעריב אונליין, 15 בנובמבר 2023
  21. ^ רן בוקר, ה-BBC עיוות הודעת צה"ל, דיווח פייק ניוז - והתנצל, באתר ynet, 15 בנובמבר 2023
  22. ^ דיווח: BBC הנחתה עובדים שלא להשתתף בצעדה נגד אנטישמיות, באתר ‏מאקו‏, 24 בנובמבר 2023
  23. ^ Gabriel Hays, BBC reportedly bars staff from attending major march against antisemitism in London: 'Controversial' rally, Fox News, ‏2023-11-24 (באנגלית אמריקאית)
  24. ^ מערכת ישראל היום, ההתנצלות של ה-BBC: הדיווח שישראל "מוציאה להורג" עזתים שגוי, באתר ישראל היום, 9 בינואר 2024.
  25. ^ ynet, הסערה נמשכת: אלפים מחו מול משרדי BBC על סירובם לקרוא לחמאס טרוריסטים, באתר ynet, 17 באוקטובר 2023
  26. ^ ריאיון עם דיוויד ג'ורדן, חבר הנהלה בכיר והאחראי על מדיניות העריכה ב-BBCNews, ‏13 בנובמבר 2023
  27. ^ ynet, בעקבות הביקורות: BBC הודיעה כי תפסיק להגדיר את חמאס כ"כוחות חמושים", באתר ynet, 20 באוקטובר 2023
  28. ^ מערכת tvbee, ‏"דוגמה לכמה מגוחך ה-BBC": המערכון של "ארץ נהדרת" מכה גלים בבריטניה, באתר ‏מאקו‏, 27 באוקטובר 2023
  29. ^ וואלה! תרבות‏, "לעג ללא רחמים": בבריטניה חוגגים על המערכון של ארץ נהדרת על ה-BBC, באתר וואלה!‏, 27 באוקטובר 2023,
    סוכנויות הידיעות, ‏ארץ נהדרת באנגלית: בבריטניה לא נשארו אדישים למערכון על ה-BBC, באתר מעריב אונליין, 27 באוקטובר 2023
  30. ^ נועם כהן, ‏פעם נוספת: מערכון של "ארץ נהדרת" באנגלית הופך לוויראלי, באתר ‏מאקו‏, 15 בנובמבר 2023,
    מערכת tvbee, ‏פעם נוספת: מערכון של "ארץ נהדרת" התפוצץ ברשת, באתר ‏מאקו‏, 15 בנובמבר 2023
  31. ^ 1 2 3 4 שרון גולן מאירי, ‏"זה לא היה קורה היום", באתר ‏מאקו‏, 9 בנובמבר 2020
  32. ^ 1 2 Ibbetson, Ross (October 4, 2020) BBC journalist Martin Bashir 'misled Princess Diana's brother Earl Spencer by showing him fake bank statements to secure her 1995 tell-all Panorama interview' sources claim. Daily Mail. Retrieved May 21, 2021
  33. ^   BBC journalist Martin Bashir ‘deceitful’ in securing Princess Diana interview, סרטון בערוץ "Sky News", באתר יוטיוב, 20 במאי 2021
  34. ^ The Panorama Interview Transcript(הקישור אינו פעיל, 1.1.2024). www.bbc.co. Retrieved May 21, 2021
  35. ^ 1 2 אלי לאון, 25 שנה אחרי שנעלם: מכתב של הנסיכה דיאנה הפך לראיה מרכזית, באתר ישראל היום, 13 בדצמבר 2020
  36. ^ 1 2 Dellatto, Marisa (october 31, 2020). BBC apologizes for using fake bank statements to land famous Princess Diana interview. New York Post. Retrieved May 21, 2021
  37. ^   איתי שטרן, אחיה של הנסיכה דיאנה: הופעלו עליה מניפולציות כדי שתתראיין בבי־בי־סי, באתר הארץ, 9 בנובמבר 2020
  38. ^ Waterson, Jim (November 13, 2020). BBC finds Princess Diana's lost note that it says clears Martin Bashir. The Guardian. Retrieved May 21, 2021
  39. ^ Badshah, Nadeem (November 20, 2020). Earl Spencer seeks wider inquiry into BBC interview with Diana. The Guardian. Retrieved May 21, 2021
  40. ^ העיתונאי שראיין את דיאנה משיב מלחמה, באתר ‏מאקו‏, 21 במרץ 2021
  41. ^ 1 2 3 4 Kanter, Jake (May 21, 2021). BBC Facing Governance Reforms After Being Engulfed In Firestorm Over Princess Diana Failings. Deadline Hollywood. Retrieved May 21, 2021
  42. ^ 1 2 Kanter, Jake (May 20, 2021). BBC To Return BAFTA After Inquiry Savages Fakery Used To Secure Princess Diana Interview. Deadline Hollywood. Retrieved June 13, 2021
  43. ^ waterson, Jim (May 14, 2021). Martin Bashir quits BBC before release of Diana interview inquiry’s report. The Guardian. Retrieved May 21, 2021
  44. ^   מייקל לוינסון, העיתונאי שראיין את דיאנה עזב את הבי־בי־סי, באתר הארץ, 15 במאי 2021
  45. ^ 1 2 3 4 Hardy, Frances (May 22, 2021). Graphic designer-turned-whistleblower who reproduced mock bank statements that tricked Diana into Panorama interview with Martin Bashir reveals the terrible price he paid for his honesty. Daily Mail. Retrieved May 25, 2021
  46. ^ Kanter, Jake (May 25, 2021). BBC Investigating “Scandalous” Martin Bashir Rehire After He Used Forgery To Secure Princess Diana Interview. Deadline Hollywood. Retrieved May 25, 2021
  47. ^ McCarthy, Tom (December 4, 2013). Martin Bashir resigns from MSNBC over comments disparaging Sarah Palin. The Guardian. Retrieved May 28, 2021
  48. ^ Martin Bashir: BBC religion editor leaves the corporation. BBC News, May 14, 2021. retrieved May 28, 2021
  49. ^ Kanter, Jake (June 14, 2021). Martin Bashir Not Rehired By BBC To Cover Up Princess Diana Scandal, Review Finds. Deadline Hollywood. Retrieved June 14, 2021